Servei de Promoció de l’Autonomia Personal per a persones afectades de TCA

Des de la Fundació FITA volem donar-vos a conèixer el Servei de Promoció de l’Autonomia Personal (SEPAP).

Es tracta d’un programa socioeducatiu que té per objectiu potenciar el desenvolupament de l’autonomia de les persones afectades de TCA en les activitats de la vida diària, tant a la seva llar com a la comunitat, reduint la institucionalització de la persona i millorant-ne la qualitat de vida.

El programa s’adreça a persones que pateixen un TCA, a partir de 18 anys, que requereixin un acompanyament individualitzat en el seu procés d’inclusió social i laboral així com un entrenament en hàbits i rutines en la fase final del tractament.

Des del SEPAP oferim:
Acompanyament Social individualitzat: Des de l’acompanyament social es treballa per facilitar la definició d’un projecte de vida autònom i saludable que contempli les àrees social, relacional, laboral, formativa i la gestió del dia a dia: organització de tasques personals, laborals i alimentàries.

Servei d’Orientació Laboral i Ocupacional: espai d’orientació laboral i ocupacional, amb l’objectiu de millorar la ocupabilitat de la persona, definir un projecte professional i accedir al mercat de treball amb el suport i acompanyament necessari per garantir la seva inserció laboral. Servei adreçat a persones afectades de TCA i, si s’escau, els seus familiars i cuidadors.

Acompanyament a la Pròpia Llar: definició d’un projecte individualitzat que estableixi les condicions necessàries per a promoure que la persona afectada de TCA pugui viure de forma autònoma en un pis propi o compartit (amb familiars o no). Facilitant les eines i l’entrenament a la pràctica adient per a poder-ho fer. L’acompanyament té caire temporal i objectius concrets.

L’acompanyament que oferim no substitueix el tractament terapèutic necessari per la recuperació de la persona atesa, si no que esdevé un complement enfocat a facilitar el retorn de la persona a un projecte de vida antònom i saludable, per aquest motiu l’accés al servei es realitza a través del professionals de la salut responsable del tractament terapèutic amb qui es manté coordinació durant tot el procés.

En cas que vulgueu ampliar la informació podeu contactar amb nosaltres via mail a: projectes@fundacion-ita.org